Πληθωρισμός Σούπερ Μάρκετ: Ανακαλύψτε τις Αυξήσεις και Μειώσεις Τιμών το 2025
Στο πλαίσιο της διαρκούς έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), εξετάστηκαν οι τάσεις πληθωρισμού σούπερ μάρκετ για τον Μάιο του 2025. Η εστίαση ήταν στις αυξήσεις τιμών τροφίμων 2025, καθώς και στις μειώσεις τιμών απορρυπαντικών, με την επίδραση της ιδιωτικής ετικέτας να παίζει καθοριστικό ρόλο.
Αυξήσεις Τιμών Τροφίμων 2025
Ο πληθωρισμός σούπερ μάρκετ τον Μάιο του 2025 έφτασε στο +2,47% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα, οι τιμές των φρέσκων φρούτων παρουσίασαν αύξηση +7,78%. Αυτό οφείλεται στις καιρικές συνθήκες που επηρέασαν την παραγωγή. Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την επίδραση του πληθωρισμού, μπορείτε να δείτε το άρθρο της The Guardian.
Μειώσεις Τιμών Απορρυπαντικών
Αντίθετα, οι μειώσεις τιμών απορρυπαντικών καταγράφηκαν στο εντυπωσιακό -9,20%. Αυτή η πτώση αποδίδεται στην αγορά μετά την πανδημία καθώς και στη μείωση των τιμών παραγωγού. Οι μειώσεις τιμών απορρυπαντικών αντισταθμίζουν εν μέρει τις αυξήσεις σε άλλες κατηγορίες. Για στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις τιμές στην Ευρώπη, μπορείτε να επισκεφθείτε το Eurostat.
Επίδραση Ιδιωτικής Ετικέτας
Η επίδραση ιδιωτικής ετικέτας είναι επίσης σημαντική, καθώς η χρήση τους αυξάνεται, διατηρώντας τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία και ευελιξία στους καταναλωτές, συμβάλλοντας στη συγκράτηση των τιμών. Για μια ευρύτερη ανάλυση των τάσεων πληθωρισμού, επισκεφθείτε την Παγκόσμια Τράπεζα.
Συνολικά, οι αυξήσεις και οι μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ το 2025 παρουσιάζουν μια σύνθετη εικόνα. Οι καταναλωτές μπορούν να επωφεληθούν από τις προσφορές και τις εκπτώσεις, αλλά παράλληλα να είναι προσεκτικοί στις επιλογές τους, δεδομένων των αυξήσεων στα φρέσκα φρούτα και τρόφιμα.
Μείνετε ενημερωμένοι για τις αλλαγές στις τιμές και τις αγοραστικές σας επιλογές, παρακολουθώντας μηνιαία αναφορά από το ΙΕΛΚΑ. Οι στατιστικές αναλύσεις βασίζονται σε πραγματικές μηνιαίες πωλήσεις, προσφέροντας μια αντικειμενική εικόνα της αγοράς.